Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

http://citamomlajf.hu hatályos ettől a naptól: 2021. 05. 13.

 

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) 8200 Veszprém Batthyány Lajos utca 17/D 1/6. adószám: 57342407-1-33), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

 

1. Impresszum - Üzemeltetői adatok:

 

Név: Szilli Tamás e.v.

 

Székhely: 8200 Veszprém Batthyány Lajos utca 17/D 1/6.

Nyilvántartásba Fogyasztó hatóság:

Adószám: 57342407-1-33

Telefonszám: 06304840844

E-mail: cintamomlajf@gmail.com Honlap: cintamomlajf.hu

 

 

2. Tárhelyszolgáltató adatai:

 

Név: Szilli Tamás

 

Székhely:

8200 Veszprém Batthyány Lajos utca 17/D 1/6.. Elérhetőség: 06304840844

 

Az Szolgáltató weboldalának címe: www.cintamomlajf.hu

 

 

3. Fontosabb fogalom meghatározások:

 

Távollevők között kötött szerződés: olyan Fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

 

Termék: a weboldal kínálatában szereplő, a weboldalon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a szerződés tárgyát képezi.

Vásárló: minden olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek/amelynek a részére Szolgáltató a weboldalán keresztül terméket ad el.

 

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

 

 

 

4. Alapvető rendelkezések:

 

Hivatkozás a jogszabályokra:

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

ÁSZF hatálya, elfogadása: A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezi.

 

5. A rendelés menete:

 

5.1. A termék kiválasztása:

 

A Fogyasztó az Szolgáltató webáruházában eladásra kínált termékei közül tud rendelni. A Fogyasztó megismerheti a webáruház termékek adatait tartalmazó oldalain, a termékek tulajdonságait: a vételárát, szállítási díját, terméktől függően annak összetételét és minőségét, színváltozatokat, méreteket).

 

5.2. A rendelés leadása:

A Fogyasztó a megrendelését online, a webáruházban adhatja le. A megrendelés leadásának nem feltétele a regisztráció. A webáruházban található termékek nincsenek raktárkészleten. A Fogyasztó a webáruházban egyénre szabva tudja kiválasztani a póló színét, méretét és a hímzés színét. A gyártás előre utalás esetén az összeg megérkezése után kezdődik. Utánvét esetén a második visszaigazoló email után.

A megrendelni kívánt termék adatlapján a megfelelő paraméterek kiválasztását követően a

„Hozzáadás a kosárhoz” feliratú gombra kattintással a Fogyasztó a virtuális kosárba helyezhet - tetszőleges számú terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. A Fogyasztó a termékek kiválasztása és kosárba helyezése után a honlap tetején található bevásárlókosarat ábrázoló ikonra kattintva bármikor megtekintheti a kosár tartalmát. Az ikon mellett látható a megrendelni kívánt termékek darabszáma, valamint teljes vételára. A kosár tartalmát mutató oldalon a Fogyasztónak lehetősége kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni.

Ezt követően a Pénztár” gombra kattintást követően a Fogyasztó a név, telefonszám, e-mail cím szállítási, valamint számlázási adatok megadása szükséges. A Folytatás” feliratú gombra kattintva a Fogyasztó ki tudja választani a szállítási, valamint fizetési módot.   A szállítási mód mellett megjelenik a szállítási költség is. A “Vásárlás” feliratú gombra kattintással a megrendelés összesített adatai láthatók, a teljes megrendelés összesített Fogyasztói ára, valamint a fizetendő szállítási vagy esetleges egyéb költségek bruttó összege; tehát a Fogyasztó által fizetendő összes költség.

A Fogyasztó a megrendelés fenti adatainak ellenőrzését és az esetleges adatbeviteli hibák javítását követően, a jelen ÁSZF elfogadására vonatkozó nyilatkozat bejelölésével és a

„megrendel” feliratú gombra kattintással adhatja le érvényesen megrendelését.

 

 

 

5.3. A rendelés visszaigazolása, feldolgozása, szerződés létrejötte:

A Fogyasztó a megrendelés beérkezését követően egy automatikus visszaigazoló e-mailt kap, az megrendelés során megadott email címre. A visszaigazolás tartalmazza a Fogyasztó által fizetendő teljes összeget és a termék adatait. Majd a feldolgozást követően még egy e-mailt a várható szállításról. A szerződés akkor jön létre, amikor az Szolgáltató által küldött visszaigazoló email az a Fogyasztó számára a levelezőrendszerében hozzáférhető. Az Szolgáltató a vásárláshoz megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli harmadik félnek nem továbbítja.

A megrendelések feldolgozása minden munkanapon 08.00 órától 16.00 óráig történik. A Fogyasztó bármikor adhat le online rendelést, de ha a megrendelés a fenti időintervallumon kívül érkezik, akkor a rendelés feldolgozása a termék megrendelését követő 36 órán belül történik. A webáruházban található termékek nincsenek raktárkészleten. A Fogyasztó a webáruházban egyénre szabva tudja kiválasztani a póló színét, méretét és a hímzés színét. A Fogyasztó a terméket a megrendelés napjától számított 14 napon belül kapja kézhez.

 

 

6. Az adatbeviteli hibák javítása - felelősség a megadott adatok valóságáért

A Fogyasztónak a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha a Fogyasztó már a következő oldalra lépett). A Fogyasztó felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a Fogyasztó által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A Fogyasztó a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a Fogyasztó hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Fogyasztóra hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

 

 

7. A megrendelt termék fizetésének módja

 

Banki előre utalással:

Termékek a Fogyasztó kiválasztott igényei szerint készülnek termékek. A Fogyasztó megrendelésének feldolgozását az Szolgáltató visszaigazolja. A visszaigazoló e-mailben a Fogyasztó megtalálja a bankszámlaszámot és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják az Szolgáltató bankszámláján, az egyénileg készített termékeket ezután kezdi el gyártani az Szolgáltató, csak ezt követően adja fel a futárszolgálattal. (bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok között találja meg)

 

Utánvéttel történő teljesítés:

A terméket az Szolgáltató által megbízott Foxpost futárszolgálat szállítja ki a Fogyasztó által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben vagy bankkártyával kifizetni. Foxpost automata esetén a terminálnál a Fogyasztó bankkártyával tud fizetni. Utánvétes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj még hozzáadódik.

 

 

Bánkártyával történő teljesítés-Barion rendszerén keresztül 

 

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.”

 

8. Árak, eljárás hibás ár esetén:

A termékeknél feltüntetett vételárak bruttó árak, a termék vételárát és ÁFA-t is tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget, mellyel további költségek merülnek fel. A vételár mindig forintban értendő. A webhelyen megrendelhető termékek árai változtatásának jogát Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a webhelyen való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek árát nem befolyásolja. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, az Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatja a Fogyasztót az új adatokról. A Fogyasztó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. A Fogyasztó elektronikus úton leadott megrendelése a vásárlásra történő ajánlattételnek számít, amit még nem köteles teljesíteni az Szolgáltató. Az első, automatikusan küldött visszaigazolás csak a megrendelés beérkezésének tényét tanúsítja. A megrendelés elfogadására mindig a második, nem automatikusan kiküldött visszaigazolásban kerül sor, ezzel jön létre a szerződés.

 

 

9. Szállítás módjai és díjszabása:

 

Foxpost házhozszállítással:

Költsége előre utalás esetén 1700 HUF, utanávéttel +450 HUF.

A termék megrendelésétől számított 12 munkanapon belül kapod kézhez a csomagot. Átutalás esetén az összeg beérkezése után kezdjük el gyártani a terméket.

A kiszállítást megelőzően sms-ben és email-ben értesítést küld a futárszolgálat a futár érkezési időpontjáról. Az email-ben található webes elérési helyen módosítani lehet a kiszállítás napját és a kiszállítási címet is, amennyiben a javasolt időpont nem megfelelő a címzett részére vagy más címen szeretné átvenni a csomagot.

Az utánvét összegét házhozszállítás esetén a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával tudja fizetni a címzett.

 

Foxpost csomagautomatába:

Költsége előre utalás esetén 1000 HUF, utanávéttel +450 HUF.A termék megrendelésétől számított 12 munkanapon belül kapod kézhez a csomagot. Átutalás esetén az összeg beérkezése után kezdjük el gyártani a terméket.

Ha a csomag megérkezett az átvételi csomagautomatába, SMS-ben értesíti a futárszolgálat a címzettet. Az üzenetben elküldött egyedi, csak általa ismert nyitókóddal nyithatja ki az automata megfelelő ajtaját. Az sms tartalmazza a pontos átvételi határidőt (nap, óra, perc), ameddig a csomag átvehető az automatából.

Az utánvét összegét automatáknál bankkártyáva tudja fizetni a címzett.

 

Személyes átvétel:

Személyes átvétel a kizárólag előre utalással előre megbeszélt időpontban telephelyünkön. Átutalás esetén az összeg beérkezése után kezdjük el gyártani a terméket. Átvétel az átutalástól számított maximum 14 napon belül.

Át nem vett csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőnek kell kifizetnie. Újraküldés esetén a csomagjdíj újonnani előre utalása esetén tudjuk feladni a csomagot.

 

 

10. Számla:

A Szolgáltató a Fogyasztó részére a vásárlásról a megrendelésének elküldését követően ún. elektronikus számlát kap elektronikus levelezési címére. Az elektronikus számlát a Szilli Tamás e.v. állítja ki.

 

 

11. Szállítási határidő:

A webáruházban található termékek nincsenek raktárkészleten. A Fogyasztó a webáruházban egyénre szabva tudja kiválasztani a póló színét, méretét és a hímzés színét. A gyártás előre utalás esetén az összeg megérkezése után kezdődik. Utánvét esetén a második visszaigazoló email után. A termékeket a Fogyasztó a megrendeléstől számított 12 munkanapon belül kapja kézhez.

 

 

12. A szerződés nyelve, a szerződés formája:

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Szolgáltató nem iktatja.

 

 

13. Elállási jog:

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződések esetében a Vásárlót a termék átvételének napjától számított 14 naptári napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 naptári napon belül. A Vásárló ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:

Nyilatkozat-minta elálláshoz ide kattintva elérhető

 

Címzett: Szilli Tamás e.v.

 

Cím:8200 Veszprém Batthyány Lajos utca 17/D 1/6.

 

 

Alulírott/ak …………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:

 

A Fogyasztó(k) neve:

 

A Fogyasztó(k) címe:

 

 

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

 

A Fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

 

Kelt

 

 

 

A nyilatkozatot a Vásárló elküldheti az Szolgáltatónak e-mailen (cintamomlajf@gmail.com), vagy székhelyére címzett postai levél (Szilli Tamás e.v. 2030 Érd, Kossuth Lajos utca 32/1) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Vásárló elállási szándékát legkésőbb a termék átvételétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Vásárlót terheli. Amennyiben a Vásárló ilyen módon eláll a szerződéstől, az Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Az Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.

Az Szolgáltató mindaddig jogosult visszatartani a termék ellenértékét és a vásárlás során felmerült költségeket, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A megvásárolt terméket a Vásárlónak indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási szándék bejelentésétől számított 14 naptári napon belül sértetlen és hiánytalan állapotban vissza kell küldenie az Szolgáltató részére. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. Az Szolgáltató nem köteles átvenni az utánvéttel, vagy portósan visszaküldött terméket, mivel a visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költség a Vásárlót terheli.

A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

A fenti elállási jog nem illeti meg a Vásárlót:

olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.

 

 

14. Jótállás, szavatosság

Hibás teljesítés:

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

 

 

15. Kellékszavatosság

 

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

 

16. Termékszavatosság:

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. ( hímzés foszlása, póló varrás mentén történő szakadása)

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

 

17. Jótállás:

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §). A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

18. Panaszkezelés:

Amennyiben a Vásárló az Szolgáltató által forgalmazott termékkel, vagy szolgáltatásával kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni az Szolgáltató felé, azt szóban, vagy írásban: postai úton (Szilli Tamás e.8200 Veszprém Batthyány Lajos utca 17/D 1/6.vagy elektronikus levél formájában (cintamomlajf@gmail.com) teheti meg.

Az Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt az Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

Az írásbeli panaszt az Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

a Vásárló neve, lakcíme,

 

a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

 

a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

 

az Szolgáltató nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

 

a jegyzőkönyvet felFogyasztó személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,

 

a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

 

telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

Az Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

A panasz elutasítása esetén az Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Szolgáltató a Fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

 

 

19. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, Bíróság előtti jogérvényesítés:

 

Az Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Vásárlókat, hogy amennyiben a Vásárló nem ért egyet az Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület (Pest Megyei Békéltető Testület)

 

1055 Budapest Balassi Bálint utca 25. IV/2.

levelezési cím: Pest Megyei Békéltető Testület 1364 Budapest Pf: 81.

honlap: www.panaszrendezes.hu e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu telefon: 06-1-792-7881

 

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vásárló lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy az Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Vásárló:

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Vásárló és az Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a Fogyasztói jogok érvényesülését.

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vásárló megkísérelje a vitát közvetlenül az Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Vásárlónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vásárló hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Vásárló kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

 

A kérelemnek tartalmaznia kell:

 

a Vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

 

az Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

 

az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,

 

a Vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

 

a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló az Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,

 

a Vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

 

a Testület döntésére irányuló indítványt, a Vásárló aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vásárló bizonyítékként hivatkozik, így különösen az Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vásárló rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

 

Ha a Vásárló meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

 

 

Amennyiben a Vásárló Fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A Fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

A Vásárló jogosult a Fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

2021.05.17.